Aktualności
Biegniesz w sobotę Półmaraton? Koniecznie zerknij na najważniejsze informacje techniczne, które znajdziesz poniżej.
1. Start biegu odbędzie się w sobotę, 9 lipca, o godz. 9:00 w Wejherowie na skraju lasu, okolice parkingu przy Cmentarzu Śmiechowskim – ul. Roszczynialskiego. Odległość między biurem zawodów/metą a startem to ok. 3 km, więc idealna na rozgrzewkę, ale będzie możliwość skorzystania z transportu, który dla Was zorganizujemy. Autobus będzie kursował od godz. 8:00 z parkingu [lokalizacja] w okolicy mety (amfiteatru) w Parku Miejskim w Wejherowie, ul. Wybickiego.
2. Depozyt będzie się mieścił na mecie biegu w Parku Miejskim w Wejherowie (2 km od szkoły, w której nocujemy, gdzie będą dostępne prysznice).
3. Osoby nocujące w szkole muszą mieć własne karimaty i śpiwory - nie zapewniamy materacy. Sala noclegowa (hala sportowa) będzie podzielona na kilka części – według dystansów, tak aby osoby startujące w Maratonie i Półmaratonie nie musiały budzić się w środku nocy razem z Ultrasami. Będzie oczywiście dostęp do pryszniców, a także czajnika elektrycznego.
4. Na starcie będą toalety.
5. Trasa będzie oznaczona czerwoną taśmą „Fundacja Krok do natury” co ok. 50-100 m. Dodatkowo w miejscach zmiany kierunku będą znajdować się znaki ostrzegawcze z logo TriCity Trail (przymocowane do drzew), a w najbardziej newralgicznych miejscach będą stać wolontariusze. Na trasie będą także tabliczki informujące o dystansie, jaki pozostał do mety (co kilometr).
6. Bardzo zależy nam na tym, abyśmy byli dobrze postrzegani na terenie lasów Nadleśnictwa Gdańsk, stąd mamy do Was olbrzymią prośbę o to, byście nie zostawiali na trasie biegu śmieci, w tym opakowań po żelach, batonach itp.
7. Zalecamy wgranie aktualnego tracka z trasą do zegarków (jest niezmienny względem edycji 2021). Track znajduje się TUTAJ.
8. Na trasie będzie jeden punkt odżywczy - na 12. km, na którym będziecie mogli posilić się: wodą; napojem izotonicznym; colą; owocami: arbuzami, pomarańczami, bananami; daktylami; precelkami z solą; kabanosami; serem żółtym; waflami ryżowymi/kukurydzianymi z masłem orzechowym.
Uwaga - na punkcie odżywczym (a także na mecie) NIE będzie plastikowych kubków, co oznacza, że musicie mieć swoje pojemniki na wodę/izotonik.
Bufet na mecie będzie składał się z wody, napoju izotonicznego, owoców: pomarańczy, bananów, arbuzów, drożdżówek. Osoby, które wykupiły ciepły posiłkek otrzymają w pakiecie startowym bon do wykorzystania w Food Trucku Dos Amigos.
9. Punkt odżywczy będzie jednocześnie punktem kontrolnym / pomiarowym.
Punkt kontrolny – 12,1 km - otwarcie 9:20, limit czasu: 11:30.
10. Zawodnicy są zobowiązani do posiadania w trakcie biegu:
- pojemnika mieszczącego min. 0,25l płynów,
- kubka wielorazowego (jeśli nie posiadacie pojemnika, z którego możecie się napić na punkcie odżywczym/mecie),
- chipa do pomiaru czasu (z pakietu startowego), zamontowanego przy bucie,
- numeru startowego zamieszczonego w widocznym miejscu (najlepiej z wpisanym numerem ICE na odwrocie).
Brak któregoś z wymienionych elementów podczas kontroli (są możliwe w trakcie biegu i/lub na mecie zawodów) będzie skutkował karą czasową (min. 15 minut).
11. Nowością w tegorocznej edycji jest możliwość śledzenia zawodników na żywo. Jeśli jesteście zainteresowani taką opcją, w naszym sklepie możecie opłacić wypożyczenie nadajnika GPS [przejdź do sklepu]. Uwaga - nadajnik musi być włączony przez cały bieg. Należy go schować bezpiecznie do plecaka/pasa. Ważne, by nadajnika nie zgubić. Po biegu koniecznie oddajcie nadajniki w okolicy mety. W biurze zawodów i przed startem będziemy oczywiście mówić o nadajnikach, ale już dzisiaj możecie zerknąć na filmową instrukcję obsługi trackerów.
12. Nie ma zakazu używania kijów.
13. Na punkcie odżywczym będą medycy, a dodatkowo na numerach startowych znajdziecie namiar do osób odpowiedzialnych za zabezpieczenie medyczne (ten numer to 790 646 155 - już dzisiaj możecie wklepać go w telefon). Mamy nadzieję, że nie będziecie musieli z niego korzystać, ale dobrze go mieć pod ręką. Dodatkowo na numerze startowym będzie również miejsce na podanie kontaktu ICE – pamiętajcie, by go wpisać.
14. Pamiętajcie, by na mecie oddać chipy do pomiaru czasu (oraz nadajniki GPS, jeśli je będziecie posiadać - przypominamy, że to opcja dodatkowo płatna).
15. Osoby zainteresowane noclegiem w szkole z soboty na niedzielę prosimy o zgłoszenie takiej informacji podczas odbioru pakietu startowego.
16. Program minutowy imprezy znajduje się TUTAJ.
17. Informacje o biurze zawodów znajdziecie TUTAJ.
Bawcie się dobrze, pamiętajcie o zasadach fair play i... do zobaczenia!
fot. Karolina Krawczyk