Aktualności
Ultrasi! Przygotowaliśmy garść bardzo istotnych informacji dotyczących sobotnich zawodów. Prosimy o uważne przeczytanie od początku do końca.
1. Start biegu odbędzie się w sobotę, 10 lipca, o godz. 5:00 w Gdańsku (skraj ulicy Harfowej). Uwaga - osoby, które zgłosiły podczas zapisów chęć skorzystania z transportu z Wejherowa - odjazd autobusów zaplanowany jest na godz. 3:45 spod szkoły, która jest naszą bazą (ul. Sobieskiego 344).
2. Osoby, które zamówiły dostarczenie pakietu na start powinny zgłosić się po niego do godz. 4:30.
3. Każdy zawodnik będzie mógł skorzystać z depozytu na starcie - Wasze rzeczy przewieziemy do depozytu głównego mieszczącego się na mecie biegu w Parku Miejskim w Wejherowie (2 km od szkoły, w której nocujemy, gdzie będą dostępne prysznice).
4. Osoby nocujące w szkole muszą mieć własne karimaty i śpiwory - nie zapewniamy materacy. Sala noclegowa (hala sportowa) będzie podzielona na kilka części – według dystansów, tak aby osoby startujące w Maratonie i Półmaratonie nie musiały budzić się w środku nocy razem z Ultrasami. Będzie oczywiście dostęp do pryszniców, a także czajnika elektrycznego.
5. Każdy zawodnik dostanie w biurze zawodów mapę biegu, z oznaczeniami kilometrów (co 10 km), zaznaczonymi punktami odżywczymi i kontrolnymi, godzinami otwarcia i zamknięcia punktów.
6. Bardzo zależy nam na tym, abyśmy nie byli postrzegani na terenie lasów Nadleśnictwa Gdańsk jako intruzi, stąd mamy do Was olbrzymią prośbę o to, byście nie zostawiali na trasie biegu śmieci, w tym opakowań po żelach, batonach itp.
7. Godziny otwarcia i zamknięcia punktów odżywczych, które są jednocześnie punktami kontrolnymi:
Punkt 1 – 19,2 km – otwarcie 6:15, zamknięcie 8:30
Punkt 2 – 37,2 km - otwarcie 7:35, zamknięcie 11:45
Punkt 3 – 55,6 km - otwarcie 8:00, zamknięcie 15:00
Punkt 4 – 74,3 km - otwarcie 9:20, zamknięcie 18:20
Pominięcie któregoś z punktów może skutkować karą czasową lub dyskwalifikacją.
8. Trasa będzie oznaczona czerwoną taśmą „Fundacja Krok do Natury” co ok. 50-100 m. Dodatkowo w miejscach zmiany kierunku będą znajdować się znaki ostrzegawcze z logo TriCity Trail (przymocowane do drzew), a w najbardziej newralgicznych miejscach będą stać wolontariusze.
9. Zalecamy wgranie aktualnego (tegorocznego) tracka z trasą do zegarków. Track znajduje się TUTAJ.
10. Na punktach odżywczych będziecie mogli posilić się:
Bufet 1 – 19,2 km – wodą, napojem izotonicznym, bananami, daktylami, waflami ryżowymi/kukurydzianymi z masłem orzechowym, serem żółtym;
Bufet 2 – 37,2 km – wodą, napojem izotonicznym, colą, owocami: arbuzami, pomarańczami, bananami, daktylami, żelkami, precelkami z solą, kabanosami, serem żółtym;
Bufet 3 – 55,6 km – wodą, napojem izotonicznym, colą, owocami: arbuzami, pomarańczami, bananami, daktylami, żelkami, waflami ryżowymi/kukurydzianymi z masłem orzechowym, precelkami z solą, kabanosami, serem żółtym, kanapkami z masłem i serem;
Bufet 4 – 74,3 km – wodą, napojem izotonicznym, colą, owocami: arbuzami, pomarańczami, bananami, daktylami, precelkami z solą, kabanosami, serem żółtym.
Bufet na mecie będzie składał się z wody, napoju izotonicznego, owoców: pomarańczy, bananów, arbuzów, drożdżówek i ciepłego posiłku, na który bon otrzymacie w pakiecie startowym (posiłki - w wersji mięsnej i wegetariańskiej - będą serwowane przez Food Trucki).
11. Na punktach odżywczych (a także na mecie) NIE będzie plastikowych kubków, co oznacza, że musicie mieć swoje pojemniki na wodę/izotonik.
12. Od punktu kontrolnego na 55,6 km dozwolona będzie pomoc w postaci towarzysza biegu. Taka osoba będzie mogła biec z zawodnikiem nawet do mety (bez numeru startowego i chipa do pomiaru czasu), jednak nie powinna korzystać z bufetów. Niedozwolone jest przekazanie sprzętu np. bidonów, czy bukłaka osobie towarzyszącej. Nie ma obowiązku zgłaszania supportu przed startem. Osoba towarzysząca biegaczowi ma pomóc jedynie mentalnie, a nie fizycznie. Nie może także pomagać na punktach odżywczych, w tym podać nowego w pełni wyposażonego plecaka.
13. Zawodnicy są zobowiązani do posiadania w trakcie biegu:
- Pojemnika/pojemników (bidony lub bukłak) mieszczący min. 1 litr płynów,
- Kubka wielorazowego (jeśli nie posiadacie pojemnika, z którego możecie się napić na punktach odżywczych).
- Działającego telefonu komórkowego,
- Folii NRC,
- Mapy z trasą biegu (z pakietu startowego),
- Chipa do pomiaru czasu (z pakietu startowego), zamontowanego przy bucie,
- Numeru startowego zamieszczonego w widocznym miejscu z wpisanym numerem ICE na odwrocie.
Brak któregoś z wymienionych elementów podczas kontroli (są możliwe w trakcie biegu i/lub na mecie zawodów) będzie skutkował karą czasową lub dyskwalifikacją. W przypadku braku pojemnika/pojemników na wodę o pojemności min. 1 litra zawodnik dostanie godzinę kary czasowej. Za brak każdego elementu (poza pojemnikami z wodą, których brak oznacza godzinę kary) zawodnik dostanie 15 minut kary (np. brak folii NRC – 15 minut kary, brak folii i mapy – 30 minut kary). Za brak czterech lub więcej rzeczy zawodnik otrzyma dyskwalifikację.
14. Nie ma zakazu używania kijów.
15. W czwartek, 8 lipca o godz. 20:00 na naszym facebookowym profilu odbędzie się odprawa techniczna ON-LINE, podczas której przekażemy informacje „z ostatniej” chwili – po sobotnim sprawdzeniu trasy.
16. Na numerach startowych znajdziecie namiary do osób odpowiedzialnych za zabezpieczenie medyczne, trasę oraz obsługujące punkty odżywcze na trasie – mamy nadzieję, że nie będziecie musieli z nich korzystać, ale w razie potrzeby wiedzcie, że będą z Wami na całym dystansie :) Dodatkowo na numerze startowym będzie również miejsce na podanie kontaktu ICE – pamiętajcie, by go wpisać.
17. Pamiętajcie, by na mecie oddać chipy do pomiaru czasu.
18. Osoby zainteresowane noclegiem w szkole z soboty na niedzielę prosimy o zgłoszenie takiej informacji podczas odbioru pakietu startowego.
19. Program minutowy imprezy znajduje się TUTAJ.
20. Informacje o biurze zawodów znajdziecie TUTAJ.
Bawcie się dobrze, pamiętajcie o zasadach fair play i... do zobaczenia!
fot. Karolina Krawczyk